Search

אימוני כוח בילדים ,סטיגמות, מיתוסים וכל מה שבינהם

פעילות גופנית לילדים חשובה מכיוון שהגוף האנושי נועד לזוז וכל שנתחיל לזוז בגיל יותר צעיר כך נוכל לזוז יותר בקלות בגיל מבוגר יותר.

כיום נדבר על מספר מיתוסים פופולארים בחברה של היום בקשר לאימוני כוח לילדים.


ישנה סטיגמה שאומרת שילדים שתוך כדי גדילה נחשפים לאימוני משקולות לא יגבהו.


אין שום ראיה שתומכת בדעה הזאת,מספר מחקרים הוכיחו שהעמסה על עצמות גורמת לעצם לעצב את עצמה

) מחדש כחזקה ודחוסה יותר וככל שזה יקרה בגיל יותר צעיר כך היא תהיה חזקה יותר בהמשךremodelling)

הדרך, ולכן אימוני כוח דווקא תורמים לגדילה.





עכשיו נדבר על סטיגמות שקשורות לאימונים, רוב הפציעות בחדר כושר נגרמות מטכניקה לקוייה או אם משקולת נפלה למישהו על הרגל, קיימות הרבה יותר פציעות במשחקי כדור מאשר בחדר כושר, איפה שייתכן מגע בין שחקן לשחקן או מקום לפורענות. אם אדם לא שואף לוודא שהטכניקה שלו לקוייה בחדר כושר ומתאמן לא נכון אז הוא חשוף יותר לפציעות.


רוב האנשים ה"בוגרים" שמגיעים לחדר כושר בפעם הראשונה מעוד מגושמים בטכניקה פשוטה כמו בסקווט למרות שכל חייהם הם יושבים על כיסאות,ספות,אסלות ועוד.

שאלו דברים שאנחנו עושים ביום יום כחלק מהשגרה, ילדים הם גרסה קטנה שלנו הם הולכים להרים דברים מהריצפה הם הולכים לסחוב דברים. אז למה לא ללמד אותם טכניקה נכונה כבר מההתחלה?


כאשר מדובר בטכניקה ולמידה מוטורית ככל שבן אדם צעיר יותר וככל שאנחנו חושפים אותו ליותר תנועות מורכבות שמצריכות המון קבוצות שרירים שעובדות ביחד ככה הוא לומד יותר טוב, ובהשוואה למבוגרים לא רק שהוא לומד יותר מהר הוא מסוגלים לבצע תיקונים מהר יותר.

ברגע שאנחנו חושפים ילדים לאימונים בגיל יותר צעיר אנחנו הופכים אותם לרגילים יותר לאימונים ואפילו יותר רגילים לאימונים בשלב יותר מאוחר בחייהם.

הלמידה המוטורית שלהם נהיית יותר מכווננת, הם מסוגלים לנוע יותר במרחב,הם מחליפים בין תנועה לתנועה מהר יותר.

בעצם הם נהפכים ל"אתלטים" יותר.


ולכן חשוב שברגע שמתחילים להכיר להם ספורט בגיל צעיר אי-אפשר ישר להחליט לאיזה תחום "התמחות" הם ילכו,טניס ,כדורגל, כדורסל,גודו, התעמלות קרקע וכו' צריך לתת להם לנסות כמה שיותר תחומים שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לחשוף אותם אליהם והם כבר יבחרו או יבחרו בישבילם לאן הם ילכו אחרת הם יכולים להישחק בספורט שאנחנו בחרנו בישבלם, גם מנטלית וגם פיזית.

כאשר הבסיס להכל הוא אימוני כוח.


מאת אסף נגל ספורטרפיסט מאמן כושר ומעסה.