top of page
חיפוש

10 טיפים לשמירת ההתלהבות מחדר הכושר ומהפעילות הגופנית

כולנו יודעים מה חשיבותה של הפעילות הגופנית, לאחר שרכשנו מנוי לחדר הכושר, ניצלנו אותו במשך חודש ונשברנו בשיא השאלה המרכזית שעולה היא איפה נפלנו? הבעייה המרכזית של רובנו היא ההתמדה. מספר עצות שיעזרו לכולנו להפוך את הפעילות לחלק מלוח הזמנים היומי ולהצדיק את קניית נעליי הספורט החדשות...



10 טיפים לשמירת ההתלהבות מחדר הכושר ומהפעילות הגופנית


1. דאגו קודם כל להציב לעצמכם מטרת יעד הגיונית אשר תוכלו לעמוד בה בפרק זמו הגיוני, לאחר השגת מטרה זו הציבו יעד חדש. אם הינכם מעונינים להרזות עשו זאת בקצב של עד 500 גרם לשבוע, קצב מהיר

מכך עלול לפגוע בהרכב הגוף ולקזז גם ממסת השריר. ירידה נכונה תשולב בתפריט אוכל מזין ובאימון מבוקר.


2. לפעילות היומית השתדלו להגיע ערניים ולאחר שנת לילה נאותה של 6 שעות שינה לפחות אצל מבוגרים.

לשינה חשיבות מרכזית בהרגשתנו הכללית לאורך היום, בשמירת הריכוז, בשמירת התפקוד התקין של מערכות הגוף ובניית רקמת שריר. לפני האימון הקפידו לאכול חטיף מזין על מנת לא לחוש רעב לאורכו וכן לספק לגוף את האנרגיה הדרושה לפעילות. ארוחת ביניים אשר תוכל לספק צרכים אלו תהיה מושתתת על פחמימה וחלבון כמו: פרוסת לחם עם גבינה לבנה, פרי ויוגורט וקורנפלקס עם כוס חלב דל שומן.


3. בתחילת תהליך האימון היפגשו עם מדריך מוסמך אשר יוכל להתאים תוכנית מבוקרת וממצה לצרכיכם ולמטרותיכם, החשיבות העיקרית בתוכנית שכזו תהיה בהתאמתה לזמן הפעילות אשר תוכלו להקדיש במשך השבוע. אלו מכם אשר יוכלו להקדיש לאימון כ30 דקות פעם ביומיים ישברו מהר מאוד מתוכנית ארוכה ומייגעת אשר נמשכת שעה במקרה הטוב.


4. בנוסף, יש לדאוג לכך שהמתחילים ביניכם או אלו אשר זמן רב לא היו פעילים יתאמנו באופן מבוקר ויחלו מתוכנית אימון בסיסית אשר תפקידה להחזיר לענינים. תוכנית כזו יכולה לכלול הליכה נמרצת 20 דקות בתדירות של 3 פעמים בשבוע עם תוספת של אימון כח אשר יקיף את כל הגוף וימשך לא יותר מחצי שעה.

5. הקפידו לא להגיע ביתר התלהבות ולא להגזים בשהותכם בחדר הכושר. בשבוע הראשון הימנעו מלהכיר את כל המכשירים בחדר הכושר, מלהשתתף בכל החוגים המוצעים או להרים את כל סוגי המשקולות. כניסה מסוג זה לתהליך אימון גם עלולה להזיק לגופכם, תאט את קצב השגת המטרות ותעלים במהרה את ההתלהבות. אימון אפקטיבי יימשך עד שעה וחצי כולל השיחות עם חבריכם הטובים.


6. את תוכנית האימון שנו כל חודשיים והימנעו מלעכב את חידושה יותר מכך. גיוון האימון יבטיח שלא נשתעמם ויקל על ההתמדה ועל הרצון להגיע לאימון הבא. יותר מכך, גופנו לומד להסתגל מהר מאוד לכל שינוי ברמת פעילותנו ולכן חשוב לפצותו. אימון מונוטוני לאורך תקופה ארוכה יאט את ההתקדמות בכל הפרמטרים: חיזוק המערכת הקרדיו-וסקולרית, פיתוח מסת השריר וירידה במשקל. בהליכת רצף ישנה השפעה אצל המתאמן המתחיל, לאחר חודש חודשיים אותה השפעה דועכת. לכן מומלץ לשלב אימוני לב ריאה מגוונים כמו אינטרוואלים אשר יורכבו לסירוגין מזמני עבודה מול זמני הפוגה של 2-4 דקות כל אחד, הליכה חזקה מול הליכה קלה לאורך 4-5 סטים. אימון מסוג זה יחזק את שריר הלב, יגביר את הוצאת האנרגיה והחשוב ביותר יוסיף לאתגר האישי. את אימון הכוח נוכל לגוון דרך החלפת תרגילים, סטים וחזרות וכן התנסות בטכניקת אימון חדשה על פי המלצת המדריך.


7. השתדלו ליטול חלק גם באחת המסגרות הקבוצתיות המוצעות לכם כגון: שיעורי ספינינג, יוגה או אחד משיעורי הסטודיו האחרים. שעור קבוצתי בהנחיית מדריך טוב ייתן את המוטיבציה הדרושה, ישמש לכם כבקרה להתקדמותכם ואף יכיל יותר עניין.


8. מיצאו פרטנר טוב אשר כיף לכם בחברתו. חבר לאימון ידרבן ויכריח אותכם לא להבריז משעת האימון המיועדת.


9. זיכרו כי אתם המדריכים הטובים ביותר לעצמכם, עשו את הפעילות האהובה עליכם, הקשיבו לגופכם לכל אורך האימון. אימון טוב אינו אימון אשר גורם לסבל או לכאב..


10. את הפעילות הקבועה נסו להחליף אחת לפרק זמן בטיול רגלי, רכיבה על אופניים, שחייה בבריכה. תחלופה גבוהה באופי האימון תמנע עומס מצטבר על המפרקים, תאזן בין קבוצות השרירים בגופנו ותקנה סבולת שרירים רב גונית אשר תשפר את כושרנו הכללי ותוסיף לחוויה שבאימון.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page